17 Haziran 2009 Çarşamba

Open Letter To Avent About BPA

Dear Sir;

As a mother of a three month old baby, I must confess that I am very dissapointed with your cynical response to the dangers of BPA toxicity in your products.

I have been living in UAE for four years and before I had my baby I researched which brand is safest for my newborn’s health. Based on your reputation, I decided to purchase your products because they seem the most professional and trustworthy. Also, before buying your products I read the ‘Avent Naturally’ handbook. Afterwards, I bought a complete set of your equipment, including a dozen bottles. At that time I had no idea about the dangers of BPA.

Having now studied the research findings about BPA, I am disgusted with your company and I have thrown all of my Avent equipment into the rubbish bin. I am appalled to think that I have put my baby’s health in jeopardy by trusting Avent products that can leach Bisphenol-A into the milk that I expressed for her. I do not want that risk for my baby and so I have invested in Medela products, which have no such attendant risk.

There are three things which particularly annoy me about your behaviour. Firstly, I have exposed my baby to a significant level of a pernicious toxin by using your products. Secondly, I have wasted a lot of money by having to invest in two complete sets of feeding equipment for my baby. Thirdly, I am very upset by your cynical marketing strategy. Probably because the Canadian government has imposed a ban on all food containers that can leach BPA into an infant’s milk, you supply BPA-free products for the Noth American market, but you remain tight-lipped about the risks in your marketing for other regions of the world and you do not offer consumers even the choice of BPA-free products. Are you simply trying to dump a stockpile of potentially toxic products in markets that are not yet aware of the risks involved? Will you subsequently launch a range of BPA-free products in these markets pretending that your company cares about the health of babies using your products?

As far as I am concerned, your company has lost its credibility and your reputation is in tatters. I will not be buying your products again and I will go out of my way to ensure that none of my friends make the same mistake that I did in trusting products from Avent.

Yours

8 yorum:

Yesim dedi ki...

of, her seyde boyle degil mi butun firmalar. Ilaclar da oyle, burada bir takim nedenlerle yasaklanan urunler, Turkiye gibi olaylardan biraz daha gec haberdar olan ulkelere yollaniyor. Oradaki insan insan degil cunku.

Ama burada da ya da Ingiltere'de ya da herhangi bir Avrupa ulkesinde de olaylar ortaya cikana kadar bile bile satiyorlar urunlerini.

Ondan sonra ayni insanlar her canli onemli, biz kurtaja karsiyiz diye bangir bangir bagirir. E, hadi dogurduk, deger verin o zaman hepsine.

Esek herifler.

evinkedisi dedi ki...

Yahu bu ne iştir?!! Yorumların hepsini seçip yayınlıyorum mesela, biri fire veriyor. Allah Allahhhhh!

Berceste'cim;

Bu sefer de seninkine vurmuş bingo, evet cevap gelmedi ben de gıcıklık değil mi yayınladım işte! Eğer yanıt verselerdi en azından onlara da bir söz hakkı doğmuş olurdu, bir ihtimal değiştirme bile önereceklerini düşündüm ki yanılmışım, bundan sonra öyle kızgınım ki Avent'e buraya BPA free ürünlerini yollasa da artık dokunmam!

Calanon'cum;

Bilmiyorum ama bir sürü Avrupa ülkesinde ve hatta Japonya, Avustralya'da bile satışları başlamış Avent'in. Burada Allah'tan dediğim gibi Nuk ve Medela bu sorumluluğu başından beridir göstermiş durumda. Neyse, katılıyorum yazdıklarına eşek herifler :) Senin bloğa da geldim bu arada ama yazamadım hiçbirşey, bütün yazdıklarını okudum, iç mimarlık kursu durumlarına ayrıca bittim. Ne güzel!!! Öptüm.

miso dedi ki...

Uf evin kedisicim, çok moralim bozuldu ya :( Ben de zamanında Avent biberon kullandım biliyor musun? Hatta kolik yapmaz, olanı da azaltır diye özellikle tavsiye etmişlerdi. Bu ne eşekliktir ya!

Bu arada Medela da çok iyi bir marka; gönlün rahat olsun diycem ama içim sıkıldı şimdi :(

pıhhh

evinkedisi dedi ki...

İşte diyorum ya bu kadar güvenilir bir ismin bizlerden önce bebeklerimizin sağlığına sahip çıkması gerekiyor. Ben böyle bir işin sorumluluğunu alsam müşteri BPA ymış bilmneymiş takip etmek zorunda değil, böyle bir şey tespit edildiği an ürünlerimin hepsini piyasadan çeker alternatifini koyardım yerine çünkü öyle böyle bu olay dağ gibi büyüyecek ve insanların tepkisini çekecek. İnan Miso param pulum olsa ülkede yaşasam mahkemeye verirdim ama balık baştan kokuyor, bu olay bir sürü sağlık testi yapan, denetleyen kurumların da itibarını beş paralık yapmıştır. Bu arada, ben de yeni öğreniyorum, hepimiz kullandık bebeklerimizde o plastikleri :(((

Berceste dedi ki...

Once bu biberonlarin satisina izin veren devlet kurumlarini dava etmeli ama :((( Ayrimciliga seyirci kaldiklari icin. Kendi ulkem beni korumadiktan sonra adam uretmis satacak, o mu beni koruyacak :(((
UK'de satilanlarda da var miymis acep diye haaaala aklim takildi kaldi benim!Aaaa bu arada ben galiba yorumu bir onceki yaziya yazdimdi, ona gitmistir, o yuzden gorememissindir. Sevgiler...

evinkedisi dedi ki...

Aaaaa! Şimdi lütfen devletlülerimizin hatırını kırmayalım, onlar biliyoruz ki amne hizmetlerini en iyi şekilde kömür dağıtarak yerine getiriyor, bizim memleket insanı da hizmeti o sanarak onlara oy veriyor, sağlık, eğitim falan ne gereği var ki bunlarla ilgilenmenin zaten kamuoyundan da hiçbir baskı yok, al gülüm ver gülüm.

Bütün Avrupa ülkelerinde alternatif olarak konulmuş 2007 den beridir. İsteyen alır ama bizim ülkeyle burada istesen de alamıyorsun ona sinirleniyorum ya ben! Yok çünkü! Bir tek yazdığım gibi Nuk ve Medela bu konuda sorumluluklarını tüm ülke vatandaşlarına karşı yerine getirmiş durumdalar. Medela'nın başka bir alternatifi yok, bütün ürünleri baştan ayağa BPA free, yani olması gereken gibi. Bence bütün bu firmalara polikarbon üretimlerini durdurmaları ve piyasadakileri geri çekmeleri konusunda hükümetlerin hepsi kanun çıkartmalı, bu kadar basit!!! Bilmeyenin ne suçu var ki bebelerine böyle bir zehri veriyor, di mi ama?!

Berceste dedi ki...

Aynen dedigin gibi!
Biz ucer tane doguracagiz dur, sonra geriye kalan saglar basbakanimiza oy verecek... Actirma kutuyu, soyletme beniiiii :P Modernlik basa bela dedikleri kadar var iste. Her yeni cikana harika deyip yapismamayi ogrendim ben! Once dur bekle, ne olacak, son duruma bak sonra diyor ic ses artik!

evinkedisi dedi ki...

Cevap ışık hızıyla geldi biliyorum :P ama onu bekleyene kadar 20 yıl falan geçmesi gerekiyor ki ne olup bittiği anlaşılsın :(