13 Haziran 2009 Cumartesi

BPA Kabusu ve Avent'in Polikarbon Biberonları İle İlgili Maceram

Şu yeni dünya düzeninde bebeğim olana kadar ki sekiz senelik bir ara pek de küçümsenecek bir süre değil, biberonlar, ağza alınıp çiğnenmeye müsait oyuncakların araştırılması, okunması, öğrenilmesi konusuna pek meyilli değildim. Haliyle...

Benim kitabımda eğer bir marka bir sürü ödül almışsa, klinik olarak kanıtlandığını, herşeyin bebeğimiz ve bizim için olduğunu iddia ediyorsa, diğer bütün alternatiflerden kat kat pahalıya satılıyor, üretimi İngiltere'de gerçekleştiriliyorsa (İngiltere böyle konularda son derece dikkatli bir memleket ama bu konuda ciddi derecede çuvalladı) güvenirsin. Acaba dünya üzerinde kaç kişi bir ürünün internetteki bilimsel araştırma sonuçlarına göre hareket eder ki?!

İşte bence hükümetlerin durması gereken en önemli nokta budur. Etik olarak yalnızca kendi ülkesini değil dünya üzerinde yaşamını sürdüren her türlü varlığa saygılı olmak. Nerdeee?!!!! Kıçımın kenarı demek gerekiyor böyle bir politikaya ancak.

Neyse, uzatmadan konumuza gireyim. Zoe doğmadan önce yine her şeyde olduğu gibi alacağım mal konusunda bayağı bir bakındım. Bu arada, piyasaların birbirinden farklı olduğunu belirtmek gerekli. Bir ülkede satılan ve tanınan bir marka başka bir ülkede hiç bilinmeyebiliyor ya da ilaçlarda falan aynı ürün farklı isimlerle pazarlanabiliyor. Türkiye'den uluslararası piyasalarda satılan ve güvenilecek hangi markaları biliriz mesela? Chicco, Mother Care, Avent, Nuk...

Chloe zamanında biz Chicco'nun sıvı strelizesini kullanmıştık. Zoe'de Chicco'nun buhar strelize makinasını aldık. Sebebi de kimyasal hiçbir şeye güvenmemekti. O dönemlerde Chicco'nun kendi mağazası da yoktu Antalya'da, ancak bebek mağazalarından bazılarına böyle strelize için falan şu bu geliyordu. Bu isimler farklı farklı konularda uzmanlaşmışlar. Avent'in bu konuda gözle görülür bir pazarlama dehası var. Bir kere her türlü bebek mağazasında satılıyor bu bir, bir sürü ödülün sahibi, bu da iki.

İlk aşamada bebek başlangıç setini aldım. Bir sürü mağaza dolaşıp, fiyat karşılaştırması, indirim takipleri, ürün seçmeden önce kataloğun elden geçirilmesi...Sonra manüel süt sağma makinasını, ardından büyük biberonlarından, küçük olanlardan bilmem kaçtane yedek...Bayağı bir yatırım yaptım Avent'e, e ne de olsa fevkalade bir ürün, süt sağma makinasını da çok severek kullanıyordum.

Derken geçen haftalarda biberon uçlarını iki numaraya çevirmek için gittiğimde raflarda B bilmemne Free diye bir şey okudum ama hani pazarlama hilesi vardır bir ürünü saniyenin binde biri kadar gösterip film arasında onu aldırtmak gibi...O Free etiketi beni bir işkillendirdi. Derken, ertesi günlerden birinde televizyonda " Ebruli" programına bakarken bebeğin açlığını hissetmesi hissetmemesi, falan filan Ebru Şallı bir şekilde konuyu biberonlara getirdi ama kimseleri kurcalamadan " O konuda da bir ara çok yazıldı çizildi..." diyerekten bir geçiştirme...

Haaaa, alırsın eline bilgisayarını İngilizce olarak girersin Google'a, sorarsın "Biberonlar ne kadar güvenli?" ( Türkçe'de girdim ama evlere şenlik, ne bilimsel bir çalışma ne bir sonuç, arama motorunda ilk gelen bloglar!!! )

Aman Allah'ım sayın seyirciler! Gelen sonuçlardan inanın gözlerim döndü, bir hafta ben iş üstünde vaziyetteyken BPA işte o an karşıma çıktı. Elinin altında internet olan herkes BPA'nın ne olduğunu araştırabilir. Burada belki binlerce kez açıklaması yapılmış bilgileri copy paste yapmak istemiyorum. Kısaca, BPA 19.yy. sonlarında bulunmuş olup, plastiğin ( polikarbonat/polycarbonate)olan versiyonunda hammaddelerden biri. Olmazsa olmazı, hayatımızın boktan bir parçası haline getirilmiş ama işin en acıklı kısmı Avent'de bu işin içinde! Neden? Çünkü şimdiye kadar öyle ya da böyle hükümetler, sağlık örgütleri falan filan BPA'nın insan sağlığına zarar vermeyecek bir boyutta olduğunda dert yaratmayacağına kanaat getirmiş. Sonra birileri çıkmış bu işe burnunu sokmuş, ahanda yıllardır olagelenin tam tersi test sonuçları ortaya çıkmaya başlamış, bulgular kafa karıştırmış, bak sen!

Gözlerine inanmak istemiyor insan, değil mi? İlk başta " Nasıl yani?!" dedim, "Yok bu olamaz." O kadar para dökmüşüm, iki buçuk aydır Avent'in süt pompası ile sütümü çekip, yine aynı şekilde biberonlarına koyup savunmasız ufacık bir bebeğe toksik madde yüklüyormuşum.

Yazdıklarıma inanmayan ve çüş diyenlere Avent'in kendi web sitesine gitmelerini öneriyorum. Aşağıda linkini verdim gerçi ama İngilizce olanı, anlayanlar okuyup bazı cevaplara gülsün diye. Sitede görünen odur ki Kuzey Amerika, Çin, Avustralya, Almanya, Yeni Zelanda.. gibi bilinç düzeyi yüksek müşteri kesimi olan ülkelere Avent yeni BPA sız ürününü sunmuş, hatta ve hatta Kuzey Amerika ve Kanada'da ürün Eylül 2008 den beridir varmış. ( Kanada hükümeti bu ürünün kullanıldığı her türlü insan sağlığını tehtid edebilecek malları yasaklamıştır ) ancak Türkiye, Arap Emirlikleri gibi bu konularda aklı bir karış havada hükümetlerin ve toplumların olduğu yerlerde maşallah satış devam!!!

Türkçe siteye baktığımızda yine İngilizce siteden farklı olarak askeri bir bildirge (!) görüyoruz. Hani EFSA ve FDA bunu dedi, kes sesini otur aşağıya, bizim BPA'dan haberimiz var, uyuz uyuz gelip de bu konuda başımızı şişirme kıvamında bir derleme. Soru cevaplar nedense yok!!!! Bu da bana göre bir standart eksikliği mesela. Neden? Herkes İngilizce anlamak zorunda mı?!!! Avent'in en üst düzey yetkilileri ülke farklılıklarını ve neyin kesilip nerede biçilme tekniği uygulandığını takipten mi aciz yoksa? Bu tip uygulamaların kendilerine kan kaybettirdiğinin farkında değiller mi?

Avent'in İngilizce sitesine gittiğimizde soru cevaplarla karşılaşıyoruz. Bazı soruların cevapları çok komik, buhar strelize makinası BPA çıkışına sebep verir mi? Efendim buharlı strelize aleti BPA free imiş de o içine BPA lı biberonları koyup toksikleri çıkartınca önemli değil ki!!! Ayrıca bu kör göze parmak bir soru çünkü yapılan tüm araştırmalar ( tabi ki İngilizce sitede belirtildiği gibi direkt insan üzerinde yapılacak değil, fareler kullanılıyor ) bu hammaddenin sıcak ile temasa geçtiğinde aktığını ve en ufak bir kısmının bile insan sağlığı üzerinde büyük zararlara sebep olacağını gösteriyor. Buraya bakın. The Meterials we use diye BPA free biberonların fotosunu koyup, içerdeki soru cevapların içine serpiştirmişler polikarbonları...Sıkça sorulan sorular'a bakabilirsiniz.

Efendim, Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA) ABD Gıda ve İlaç Kurumu (FDA)diyormuş ki " Vücuda alınan miktar çocuklar ve yetişkinler tarafından kolayca elimine edilir." Yok ya!!! Almak isteyip istemediğim, bebeğime vermek isteyip istemediğim sorulmadan ve bana seçme hakkı tanınmadan o ürünün toksik maddeli olanı dayatılıyor. Tabi ki ellerinde silahla gel benimkini al diyen yok ama benim gibi Avent'e yüzde yüz güvenip de son üç yılın bilimsel araştırma sonuçlarına bakmadan alanların sinirden saçları diken diken oluyor.

Global Isınma olayını hatırlayın. Hükümetler nasıl da olayın karşısında durmuş, umursamaz tavırlar sergilemişlerdi. Hala bizimki gibi devlet yönetimlerinde "Ben kendi kabıma sıçarım sana ne?!" mantığı hakimdir. Ama öyle olmuyor işte! Bütün bu yapılan ahlaksızları bizlerin çocukları ödemek zorunda kalıyor.

Düşünün ki hayatının ilk anında toksik'le karşılaşıyor bebecikler. Bizler ki buhar makinası aldık bebeğimiz hiçbir kimyasalla karşılaşmasın, aman anne sütü verelim diye kıçımızı yırtıyoruz dışardan kötü bir şey gelmesin. Al sana!!!

Emperyalizm denilen parayla satın alınma mantığı budur. Bu mantıkta bebeklerin veya insan sağlığının, doğanın, denizlerin, hayvanların hiçbir hakkı hukuku yoktur. Hayattaki herşey ama herşey cebine para girecek kişi için çıkar aletidir. Bu da öyle bir şey işte. Büyütme canım ne olacak diyenlere de cevabım, buu kadar da önemli, evet!

Yahu, BPA sız olarak üretim yapılabiliyorsa ve BPA denilen toksik ne kadar azıcık, ufacık, defecik içi dolu fıçıcık (!) şeklinde kullanılıyorsa kullanılsın, ister gökten zemberekle indirilsin " Alıyorsun ama bak bi şeycik olmayacak!" denilsin hala Avent gibi bir markanın hemen dünyanın her yerinde harekete geçip BPA Free ürünlerini sunmamasına aklım ermiyor bir türlü. Bizim memlekette alışkınız öyle hükümet adamlarının çıkıp kanserojen yapacak çayı lüpür lüpür içmesine de bunu efendim bu kadar yatırımım var, dünya birincisiyim diyen bir üreticinin yapması akıl karı değil. Aradan yıllar geçti şimdi Karadeniz'den insanların nasıl kansere yakalandığı konuşulur oldu ama o zamanlar tersi iddia ediliyordu.

Madem bu kadar önemli değildi de neden belli başlı firmaların hepsi Avent'de buna dahildir hemen alternatif üretime geçti? Neden o kadar önemsizdi ve bu kadar sağlık örgütü onay vermişti de Kanada hükümeti çözümü BPA lı ürünleri yasaklayarak buldu? Avent'in İngilizce sitesinde BPA azıcık olunca sağlığa yararlıdır ya da ürünlerimizde BPA yoktur demiyor, bu örgütlerin onayı vardır, bu kadarı insana bir şey yapmaz deniyor ama bu da benim gibi bir sürü insanı tatmin etmiyor maalesef.

Eğri oturup doğru konuşmak lazım, ben onların yerinde olsam kendi ismimi lekelememek adına onaylı da olsa şu da bu da polikarbonat olan ürünlerimi (ki dediğim gibi Türkiye ve burada satılanlar onlar) geri çeker, o zarara katlanır ama müşterimin çıkarını ve şimdiye kadar piyasada yaptığım yeri korurdum.

Şimdi yaptığım nedir onu da hemen anlatayım. Birincisi hemen gidip BPA Free hangi markayı bulacağımı araştırdım. Alternatif cam şişeler olsa da düzenli olarak strelize ettiğim süt sağma makinası bile içimi kaldırmaya başladı. Hemen söyleyeyim, Türkiye'yi bilmiyorum ama Arap Emirlikleri'nde Medela ve Nuk var yalnızca BPA Free. Cam şişelerden de Pigeon diye bir Japon markası. Cam şişenin ağız kısmı çok dar, hiç sevmediğim iş ve çok da ağır ancak Medela bir şekilde biberon üretmediği için onun ağzına uygun emzikleri var Pigeon, oradan kurtarıyor. Teknolojisi de gayet iyi, içine bir valf koymuşlar, bebeğin süt içerken hava yutmasını önlüyor, ayrıca süt içtikçe Avent'de olduğu gibi kabarcıklar çıkıyor anlıyorsun içiyor mu içmiyor mu? Bu gece beslenmelerinde benim çok önem verdiğim bir şey. Nuk antikolik ortodontik bir başlık yapmış olmasına rağmen birincisi bebeğin süt içme sırasında meme ucunu getirdiği şekil otomatik olarak verilmiş, ikincisi ses mes çıkmıyor ve anlaşılmıyor süt içiyor mu içmiyor mu? Nuk'un klasik meme ucu satılmıyor bulamadım ve sinir oldum. Arap Emirliklerinde yaşayanlar çok iyi bilir burada Baby Shop'a gidip bu farklı ürünleri bulabilirler. Mother Care yalnızca Avent satıyor bir de kendi markasını, ilginçtir ki herhalde buradaki piyasada domdom olduğu için Mother Care'ın bile BPA Free biberonları yok, sordum...Hatta satışı gerçekleştiren elemanların bunun anlamını bile bildiklerini düşünmüyorum. Ben söyleyince teşekkür ettiler bilgi için, soracaklarını söylediler ama hiççç sanmıyorum. Zira sen arkanı dönünce başka bir soruyla bin tane müşteri geliyor.

İkinci büyük hareket Avent'e açık mektup yazmak oldu, dört gün içinde yanıt verileceği söylenildi, yanıt gelince ya da dört gün içinde gelmez ise buraya koyacağım. Türkç yazmaya bile gerek görmedim dayılanma mantığıyla karşılaşıp sinirlerimi daha fazla yıpratmak istemiyorum. Ama kendimi çok yorgun hissediyorum, yeni bir insana bakmak başlı başına iş, bir de benim diyen markaların ne kadar güvenilir olduğunu, bizlere nerede ne zaman trick yapacaklarını araştırmakla mı zaman harcanacak? Çüş diyorum başka bir şey demiyorum.

Bu arada, bir iki site daha buldum. Son derece faydalı bilgiler var. Bir tanesi "Our Stolen Future" diğeri "Environmantel Working Group" ve "The Green Guide-For Everyday Living"

Bunları okudukça çevremizin nasıl kanserojenlerle sarmalandığını anlıyor, en azından en büyük kuvvetimiz olan seçme hakkımızı kullanıyoruz. Bilinçli olmakla hem çocuklarımızı hem de kendimizi elimizden geldiğince korumak yapacağımız en önemli şey. En sonunda her birimiz birer Michael Jackson olursak ve nefes almaktan korkar hale gelirsek yemin ederim şaşırmayacağım.

Siteler İngilizce ama olsun, ben zaman olursa beğendiklerimi buraya aktarırım ama söz veremiyorum işte. Hayatımdaki hiçbir şeyin bacağımdan kolumdan çekiştirmesini sevmiyorum ve blog da bunlardan biri, yazmayınca kaşıntı tutuyor, kendimi ödevini yapmamış çocuk gibi hissediyorum. Diğer bütün bloggerlardan özür diliyorum ve son derece az girip birilerini okuyabiliyorum. Şu ara bencil bir şekilde yazıp çıkıyorum, affola.

27 yorum:

Berceste dedi ki...

Onceki yoruma cevabinla bu yazina uyandim, geldim, baktim. Bizim Ponpon hanim ilk dogdugunda sut emmeyince, ben de bu BPA free olayina takmistim. Takinti otesi hem de. Elimle cocugu zehirlemek, bir de en korktugum hastaliga yol acacak sekilde masum bir bebegi hasta etmek fikri bile korkunc! Ama emmeyince elimiz mahkum ne yapacagiz??? Ne denediysem olmadi cunku. Avent ve Medela'nin BPA free markalar arasinda oldugunu gorunce sut sagma makinasini Medela, biberon ve sterilizasyon makinasini da Avent tercih ettim. Turkiye'de oldugumuzdan sut sagma makinasini buradan aldik, Avent'leri de babamiz Ingiltere'den getirdi. Simdi senin yaziyi gorunce benim takinti depresti... Ingiltere'dekilerde de var miymis bu meret? Kimya muhendisi olunca iyice huylaniyorum ben bu islere. Sterilizasyon makinasini bile alinca, bilmem kac defa biberonlarla bos calistirdim ki, kimyasallari falan varsa ucsun, gitsin diye. Bilmem faydasi ne kadar? Diger yandan cam alternatifini dusundum ben de. Ama UK'de cam bulamadik. Belden cakili olunca da burada arayamadik. Sonra biberon cam olsa, emzigi nedcez? Ne diyorsun simdi bu konuda, acil fikir lutfen... Ciddi anlamda tirsmis durumdayim!

(Verdigin linklerin buyuk bir kismi acilamiyor :((( )

small button nose dedi ki...

merhaba sen olmasan ben bukadar seyleri nerden ogrenecegim ne kadar bilinclisin gerceketen bu arastirmaci haline bilincine hayranim. okuduklarim gercekten sok etti.o yuzden ufacik bebekler cocuklar kansere ve diger hastaliklara yakalaniyolar. gercekten korkutucu bi durum. verdigin linkleride oturup okuyayim simdi. umarim kizlar iyidir. ikisinide opuyorum.

Evin Kedisi dedi ki...

Sevgili Berceste;

Şimdilik söylenen odur ki sert ve cam gibi gözüken plastiklerde bu meret var. Dolayısıyla emzikler silikon ve yumuşak. Ama tabi Allah bilir bir süre sonra onlarda da şu bu olduğunu kanıtlayarak ortaya çıkabilir bilim insanları. Biz burada cam bulduk ama diyorum ya gülle gibi :( Nuk'un camları varmış onlar da çok büyük diyor arkadaşım. Camın ayrıca anne sütünü saklarken bazı iyi enzimleri tuttuğunu okumuştum ama nereden tam olarak hatırlamıyorum. Yani, anne sütünü saklarken BPA free leri kullanmak, BPA free bulunamıyorsa sıkılınsa da edilse de bebek kendi eline alana dek camlarla idare etmek gerekiyor bence.

Benim Avent'ler " Made in England " ama oralara yazdığım gibi alternatifler yollanılmış ta bir yıl önceden, Türkiye ve burada ise nanik!!! Anlatabiliyor muyum? Bu işte bir terslik var. Hani gelişmiş ülkeler, gelişmemiş dom dom bebekler ayırımı gibi...

Linkleri de ayarladım :)

Small Button'cık;

Teşekkür ediyorum, kendi öğrendiklerimi aktarmaya milleti harekete getirmeye çalışıyorum yalnızca. Ağlamayan çocuğa meme vermezler misali, biz tüketiciler bastırıp tepki koymazsak böyle kazıklama politikaları hep işleyecek maalesef. Farkındalığımızı bir şekilde göstermemiz, o ürünü almamamız lazım. Sevgiler.

Evin Kedisi dedi ki...

Bu arada Berceste? Türkiye'ye mi dönüldü, ben hiç blog falan okuyamadığım için dom dom bir soru olduysa kusura bakma ne olur. Bu dönemler geçsin bütün eksikliklerimi tamamlayacağım söz veriyorum.

Berceste dedi ki...

Evet cam biberonlar cidarlarinda anne sutu proteinlerini idi sanirim topluyorlarmis. Bebege gerekli seyler camin cidarlarinda kaliyor yani :((( Ama bu polikarbonat menseili biberonlarin satisini hizlandirmak icin bir teori midir onu da bilmiyoruz. Pazarlama hocam savas yok, pazarlama savaslari var derdi. Hakikaten buyuk savaslara bile bakinca altinda pazarlama yattigini gorunce, boyle seylere alet olmamiz, denek olarak kullanilmamiz gayet dogal ama yanlis!!! Gecen gun televizyonda domuz gribi asisini ilk temin eden ulkeler arasinda olacagimiz soyleniyordu. Yani bizim uzerimizde deneyecekler dedim icimden!!! Baskasi olsa sevinirdi kesin ama bu isleri duyup, okudukca ben uzuluyorum :(( Insallah aldiklarim BPA free dir ve bebegimi zehirlemiyorumdur :((( Zira bizimki artik 5 ayini bitirecek ve cam biberon tehlikeli olmaya baslayacak yavas yavas :(((

Ben ilk defa tekstil firmasinda calistigim zamanlar karsinojen boya konusu gundeme gelmisti. Kimya muhendisi olunca da konu benim kucagima dustu haliyle... Altindan neler cikti neler... Almanya boya ureten teknolojisini gelistirmis, eski teknoloji ile calisan tesislerini Turkiye, Pakistan, Hindistan gibi ulkelere satmis, bu sebeple yeni boyalari satilsin diye bu isi basimiza sardi diyen mi istersin, bir test yontemi ile + cikan sonucun diger yontemle - cikmasi mi istersin... Neler neler. En sonunda galip ciktilar elbet, simdi kumaslar test ediliyor cogu Avrupa ulkesine gonderilirken, boylece test yontemlerinden ve malzemelerinden de kazaniyorlar. Diger yandan anne olarak, Turkiye'den cocuk urunleri alirken inan korkuyorum. Cunku bu testler bizim urunlere yapilmiyor, anca yurtdisina satis yapiyorsa o urunlerine yaptiriyor firmalar.

Bir huylandigim konu da bebek bezleri. Bizim Ponpon hanim ilk dogdugunda hastanede onerilen markayi kullanmaya basladim ama daha paketi acar acmaz bir koku! Artik matbaa murekkebi mi dersin, icindeki birsey mi dersin. Konuyu firmaya yazdim. Icindeki jelden kaynaklaniyor, Ingiltere'de kendi laboratuvarlarimizda(???!!! ucuncu tarafsiz bir laboratuvarda degil) test ediyoruz hicbir sorun yok cevabiyla donduler. Kizdim, baska- dunya uzerinde en yaygin kullanimi olan- markaya gectim. Onda da bir parfum kokusu, bir parfum kokusu!!! Mutlaka diger koku onda da var, bastirmak icin de parfum koymuslar. Eeee ne yapacagiz??? Bezden vazgecmek imkansiz, degistir degistir hepsi ayni halde. Ustelik en iyiler... Belimden oturu disari cikip cok arastiramiyorum da, el mahkum kullandik. Sonra esim biz gidecegiz diye oradaki eve hazirlamis ayni markadan, ben ameliyat olunca ziyan olmasin diye onlari getirdi, aaaaa mis gibi, hem daha yumusak, hem daha emici, hem de hic kokmuyor! Nasil sinirlendim, nasil sinirlendim. Ama kendi derdimden pesine dusemedim. Simdilerde aldigimiz boy kokmuyor ama UK'den gelenler cok cok daha kaliteli idi.

Daha neler var aklimda neler de yazamiyorum, uzun sure oturamiyorum :((( Bu aralar TV konusuna taktim mesela. Bizimki donup donup buldugu ekrani inceliyor. Evde kapatiyoruz, dr'a gittiginde hastanede buluyor, sokakta billboardlari buluyor, illa buluyor. Arastirinca 3 yas altinda otizme kadar varan sonuclarla karsilastim!

Evet biz Turkiye'ye geri donmek zorunda kaldik. Ben hic UK'e gidemedim ameliyattan sonra cunku cok basarili bir iyilesme grafigim yok. Bebegi kaldiramiyorum. Anneme bagimli kaldim. O yuzden de esim home office olarak buradan calisacak. Baska caremiz kalmadi :(((

Sevgiler...

Evin Kedisi dedi ki...

Berceste;

O halinle hem bu kadar yazmışsın hem de takip ediyorsun çok teşekkür ederim.

Bu deney maymunu olma durumlarını hep düşünürüm, bu olaydaki de maalesef aynı, mesela adamlar bakıyorum böyle dönemlerde üçlü dörtlü paketler yapıp indirimler falan uygulamaya başlıyorlar. Mide bulandırıcı ama diyorum ya emperyalizm denen şey işte bu. Philips düşün BPA free strelize makina satıyor diyelim içine alacağı kadar polikarbon biberon yerleştirmiş!!!! Ahlaksızlık diz boyu. Müşterisinin kendine güvenini kullanmaktan başka bir şey değil. Adamlardan hala yanıt bekliyorum mesela...Gelmezse yanıtsız şekilde kendi yolladığım mektubu koyacağım.

Durumuna çok ama çok üzüldüm ve geçmiş olsun diyorum, şimdi neler kaçırdım diye bir bloğuna bakayım...Biliyorum çok şey oldu bitti ben okuyamazken :(

Ufaklığı da mıncırayım buralardan, benim için sen yap annesi :)

Berceste dedi ki...

Ufaklik kardesini opuyor, annesine de selam soyluyor :)

Allah'tan yorumlari takip sistemi koydu Blogspot. Boylece yorum yazinca takip edebiliyorum sevdiklerimi. Son yaziya da bir onceki yorumunda yazdiklarindan uyandim iste :P

Bakalim sana ne cevap gelecek? Merakla bekliyorum. Elbet bizim biberonlarin ne menem olduklarini da! Daha olmadi bu konuyu forumlara tasiyip, toplu tepki vermek sonuc almaya yardimci olabilir. Cunku insanlar uyanana tepki verene dek devam ediyorlar bu duruma. Ama tepki gelince markalarini kendi ulkelerindeki satislarin dusmemesi icin koruma altina aliyorlar :((

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

benim oğlan paçama yapışık yazıyorum fazla uzun yazamııcam affet..
ben de seni tanıdığıma memnun oldum
ve son sözüm
uykusuz kalan bir anneyi ancak uykusuz başka bir anne anlar. budur bizi delirten diyorum
nokta

Berceste dedi ki...

Yeni post Avent'ten 4 gun icinde cevap gelmedigine mi dalalet? Merak ettim!

Evin Kedisi dedi ki...

Hülya'nın Tunası'cım;

Şimdi geldim bloğunun ziyaretinden, çok şeker yazıyorsun çooook! Tebrik ederim şimdiden böyle cici bir annesi olduğu için Tunamızı :) Bir de demişsin ya orada 10 ay emzirdiğime mi yanayım diye, bak ağzına acı biber sürücem çünküm ben üçüncü ayda pes etmek durumundayım yahu, emzir biberon ver derken çocuğun telleri karıştı, e süt sağayım derken benim uykum, evin işi, mutfak, kendim bibirine karıştım. Zaman yok yahuuuu! Şimdi şimdi galiba sütüm de kendini bıraktı :( Yeni on ay harika demek istedim.

elaninuydusu dedi ki...

Cam biberonlar güvenli mi? Mesela Nuk'un bir cam biberonunu buldum ama biberon emzigi güvenli oluyor mu? onda varsa BPA.. Paranoyak oldum iyice.

Evin Kedisi dedi ki...

Ela'nın uydusu'cum,

Bence panik yapmadan şöööle bir nefes alıp yazılanları bir oku sen. Cam tabi ki en sağlıklısı, ben zaten artık bu yalnızca bana dokunamayan yılan bin yıl yaşasın anlayışından da gınalar geçirmekteyim, plastik olarak alınan her ürün doğaya 500 yılda çözünmek üzere dönüyor, elimizden geldikçe hem kendi sağlığımızı hem de çevreyi düşünmek zorundayız. O sebepten ötürü Nuk'un küçük şişelerini özellikle tavsiye etmekteyim hem tutuşu kolay, hem klasik meme ucu oluyor, evet ağız kısmı dar olduğu için buhar makinasında ters durduğunda yıkılma tehlikesi daha fazla ama olsun ne yapalım? İçimiz rahat ediyor en azından. Bebeğin eline vermemek kaydıyla tabi :)Meme uçları silikon, BPA plastiği katılaştıran ve cam görüntüsü vermeye yarayan hammadde...Bunları yazdım, tekrar etmek istemiyorum yorumlarda. Sevgiler.

asli dedi ki...

Merhaba, geçen hafta FDA BPA'larla ilgili yaklaşımını değiştirdi ve bu konuda "endişeli oldukları"nı belirten bir açıklama yaptı. Biz de şimdi NewsweekTurkiye dergisi için BPA'lar hakkında bir haber hazırlıyoruz. İzin verirseniz konuya ilişkin blogunuzdaki metinden de alıntı yapmak isterim, tabii referans belirterek. Hatta dilerseniz, konuyla ilgili güncellenmiş yorumlarınızı da haberde seve seve kullanabiliriz.
En kısa zamanda haberleşmek dileğiyle
Yardım ve ilginiz için şimdiden teşekkürler
Aslı Ortakmaç
NewsweekTurkiye
aortakmac@newsweekturkiye.com

Evin Kedisi dedi ki...

Merhabalar! GDO olayında olduğu gibi tam yüzümde bir tebessüm belirir, Türkiye'de kamuoyunun demek ki bir kuvveti varmış, yaşasın demokratik insani haklar derken yine aynı küsmüşlük olmasın diye çok mutlu olamayacağımı belirtirim, yani kursağımızda kalma ve iki ileri bir geri yapma ihtimalleri yüksek. Yinede güzel bir gelişme ümit tamamlanması, yasakların ve kontrollerin getirilmesidir.

Yazıma gelince...İlginizden dolayı teşekkür ederim, yazının yayınlandığı yeri sizin blogdan eğer kişisel adresiniz varsa oraya yollarım. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

yazınızı okudum, korktum ancak aklıma takılan
aventin süt saklama kaplarını kullanıyorum
ancak bunlarda kızıma süt vermiyorum
yani içinde sıvı varken ısıtmıyorum. sadece sterilize ederken ısınıyor soğukken süte temas ediyor gene de olumsuz bir etkisi olur mu sizce??

aysel

Evin Kedisi dedi ki...

Sevgili Aysel;

Bildiğim kadarıyla Avent'in süt saklama kapları, akıllı su kapları yani mat plastik olan ürünleri BPA içermiyor. Bu bütün buğulu plastikler için geçerli. Fakat tabi ki ne olursa olsun hem kimyager olmadığım hem de aktardığım bilgileri de sizlerle birlikte ben de öğrendiğim için olsa gerek, bu kesin şöyledir demek yanlış olur. Ancak yazıyı ve çeviri yaptığım yerleri muhakkak oku derim. Sevgilerimle...

Evin Kedisi dedi ki...

Bu arada BPA free ürünleri geldi mi Avent'in Türkiye'ye yoksa hala koca götlerini hala büyütmekle mi meşguller?

Berceste dedi ki...

BPA'li urunlerde sterilizasyonda bile isinma yeterli benim okuduklarimdan ogrendigim kadariyla... Her turlu plastik urunden kacinmak en iyisi dedim ben Avent faciasini yasadiktan sonra.

Pisicigim, kesinlikle BPA icermeyen urunleri daha gelmedi Avent'in Turkiye'ye. Her gidisimde bakiyorum bebek urunleri satan yerlere. Hala cayir cayir BPA'lilari satiyorlar. Ben de biberon bakan birisini gorursem basina gidip hemen anlatiyorum durumu. Hala haberi olmayanlar var :((( Oyle ki Dr Brown urunlerini satan firmanin bir magazaya koydugu pazarlama elemaninin bile BPA'dan haberi yoktu!!! Hangi urunleriniz BPA icermiyor dedigimde uzayli gibi bakti bana! Cok uzuluyorum bu ise. 10-30 yil icerisinde bu cocuklar buyuyecek ve hastaliklar ne durumda olacak bilemiyorum. En iyisini diliyorum ama goz gore gore bu ise nasil goz yumuyorlar diye de cok uzuluyorum!

Evin Kedisi dedi ki...

Evet BPA zaten sıcaklık artışıyla akıyor, daha doğrusu çatlaklardan sızıyor. Zaten o sebepledir ki biberonları sabun ve sünger gibi yumuşak malzemelerle yıkadıktan sonra strelize öneriliyor. Çizik ve çatlakların önlenmeye çalışılması, o şekilde olanların derhal atılmasının söylenmesinin sebebi de bu. Bu açıklamalar yapılmadığından sabunla yıkayın denildiğinden dolayı bir sürü insan daha sert temizleme malzemeleri kullanmakta bir sakınca görmüyor.

Her türlü plastikten kaçınmaya gelince, maalesef bebekler büyüyüp de ellerine su kaplarını, tabaklarını almaya başladıklarında maalesef kaçınmak imkansız hale geliyor. İçtiğimiz su damacanaları, dondurduğumuz kaplar, heryerdeler...

Ve yuh diyorum hala mı gelmedi?!!! İşte budur, bu kadar öküzlük dünyanın neresinde görülmüştür bilemiyorum. Neden? Çünkü Türkiye'de Avent'i satan öküzler bir kere ana bayiyi sıkıştırma özürlü, Türk tüketicisi ise kıçını yırtsın görüldüğü gibi kapı duvar!

Sevgilerimle...

Berceste dedi ki...

Nurturia da(http://www.nurturia.com.tr/questions/4330f0a6-2d4d-4698-aaf4-9d3e00c59e4b/2/sterilizasyon-biberon-temizligi) sterilizasyon aleti kullanimi tartisilirken bu konu da konusuldu ve Katar'dan yazan bir kullanici(Zeropoint) oradaki Avent BPA free biberonlarin uzerinde 4 dilde yazi bulundugunu ve bunlardan birisinin de Turkce oldugunu soyledi. Ama burada yok! Bu bayii durumu degil Pisicigim. Bu resmen kotu niyet kanimca! Ellerindeki BPA'li urunleri burada bitiriyorlar. Dunya paraya satiyorlar hem de. Insanlar guvenle servet odeyerek aliyor ve en adi biberonla ayni zarari yapiyor cocuguna .Ben bile aldandiktan sonra dusun artik. Eylul 2009 da gelecek demislerdi. 6 ay oldu, esamesi yok!!!!

feyza dedi ki...

Bu yazınız uzerine ben de epey bir arastima yatim ve sonunda dayanamayip philips-avent'e ben de bir e-posta yonlendirdim. Gelen cevap Mayis ayi icerisinde BPA free urunlerin Turkiyede satiinin baslayacagi yondeydi.

Benim merakim diger urunlerin BPA-free olanlarini gordum. Medela? Dr. Brown? vb. urunler ile ilgili bilginiz var mi acaba?

Berceste dedi ki...

Sevgili Feyza,pisimden once ben duramayip yazacagim :)

Medela tum urunlerinde BPA free oldugunu soyluyor ve BPA'lilari cekip BPA'sizlari piyasaya suren tek firma diye biliyorum. Onun tek sorunu da pompa ile gelen biberonun kucuk olmasi, daha buyugu de yok bildigim kadariyla, ama yanlisim varsa lutfen duzeltin, ben de ogrenmis olayim. Dr Browns'i Turkiye'ye getiren firmanin yetkilisine sorular sormustum bir magazada karsilasip, BPA'dan habersizdi!!! Satis icin gelmis ustelik. Sinir olmustum. Ben Ingiltere'den bu biberonlari getirtmistim. Temizligi biraz sorun ama kucumen rahatca kullandi http://www.tommeetippee.co.uk/product/closer_to_nature_anti-colic_bottle_/ Esas olarak da Chicco'nun cam biberonlarini kullandim. Yani as eleman camlar, gerek kalirsa da bu BPA'siz olanlar. Cunku cama hidroflorik asit haricinde hicbir kimyasal etki etmez. Boyle icim rahat edebildi!

Evin Kedisi dedi ki...

Sevgili Feyza;

Ben biraz kırgınım artık okuma alışkanlıklarımıza çünkü inan yazdığım ve bilgi verdiğim şeylerle ilgili sorular geliyor. Belki biraz uzun yazdığım için mi atlanıyor bilemiyorum ama gerek Medela, gerek Dr.Brown ile ilgili hem yorumlarda hem de benim araştırma/çeviri yazımda gereken açıklamalar yapılmış durumda. Tekrar edeyim, Medela bu konuda Arap Emirlikleri sınırları içinde tek duyarlılık göstermiş olan firmaydı, bir de Nuk...Nuk uçları farklı olduğundan ve Avent uçlar Nuk'a uymadığından dolayı işler sarpasarmıştı. Dr. Brown en fazla akma yapan marka, ürünleri alırken kutusunda veya plastiğin üzerinde BPA Free yazmasına dikkat ediyorsunuz. Cam ürünler strelize makinasına girerken ağızları Nuk ve Avent gibi geniş olmadığından düşme ve kırılma tehlikesi arz ediyor fakat sağlıklı alternatif olarak kullanılabilecek tek ürün, bulunabilirse cam. Fakat çocuklar ellerine almaya başladıkları andan itibaren kesinlikle BPA free plastik bulunması gerekiyor. Avent'in akıllı sulukları yani mat olan plastikler BPA barındırmıyor. Kısaca bu kadar yazabilirim ama kafandaki tüm soruların yanıtlarını yazdıklarıma göz atarsan bulabilirsin. Sevgilerimle.

Berceste dedi ki...

Pisicigim ben gene duramayacagim :) Chicco'nun cam biberonlarinin agzi Avent'ler kadar genis. Ben cooook memnunum. Ne sizdirma sorunu var, ne yikama, ne de sterilizasyon makinasinda sorun yaratiyor. Tip olarak Avent'e cok benzedigi icin Avent'in suluklarinin agizlari da oturuyor ve suluk olarak da kullanilabiliyor. Hali zeminlerde elinde cam biberonla gezmesine izin veriyorum bizimkinin. Tas zeminlerde ben tasiyorum, o vardigimiz noktada alip iciyor. Biraz dikkat etmekle cam diyorum gene! Duydugum kadariyla Chicco'nun BPA'siz biberonlari da gelmis Turkiye'ye.(http://www.ozelcan.com.tr/anne-bebek/2482-Chicco-Biberon-Evolution-BPA-150ml-.aspx) Ama ben bu bal rengi malzemeye yani Polyether Sulphone (PES)'e de cok guvenemiyorum. Sonradan onun da bir sorunu cikarsa diye korkuyorum :(

Evin Kedisi dedi ki...

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/government-must-follow-europes-lead-and-ban-bpa-1934053.html

Bu link en son BPA nin geldiği nokta.Tabi Avrupa ülkeleri açısından, zamanım olmadığından çeviremedim ama İngilizce anlayanlar girip bakabilir.

Berceste'cim;

Chicco'nun burada anlattığın tarzda biberonu yok, zaten Chicco sayılı büyük mall'larda var Dubai'de oraya da kaç kere gidebildik zaten. Ama Türkiye'de olmasına sevindim, büyük bir sorun kalkmış oluyor böylelikle. Benim bebiş bir yaşını bitirdi, artık zaten biberon olayı kalkma aşamasında ama biraz da bebeğine bağlı bu yaşlarda cam kullanabilme imkanı sanırım. Zozo eline ne gelirse yallah attığı için benim için cam kullanmak imkansız. görüşmek üzere :)

duygu dedi ki...

MERHABA
BPA FREE AVENT BIBERON,SULUK VE YEDEK BIBERON EMZIKLERINI AMERIKADAN GETIRIP SATIYORUZ
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bebek-beslenme-beslenme-aksesuarlari-philips-avent-100-bpa-free-silikon-emzikli-260-ml-2li-biberon/detay
LINKINDEN INCELEYEBILIR VE ULASABILIRSINIZ

Deniz dedi ki...

Merhabalar,

Ben yari Amerika yari Istanbul'da yasiyorum, 18 Ocak'ta ikiz kizlarim oldu.
Butun urunleri alirken BPA Free olmalarina dikkat etmistim.
Biberon icin Dr.Brown tavsiye ederim. Ozellikle bebeginizde kolik, gaz sorunu varsa... Bu biberonlar hava yutturmuyor, bana duaci olacaksiniz. BPA Free oldugunu soyleme ihtiyaci bile duymuyorum tabi ki.
Sut sagma makinesi olarak Medela Symphony kullaniyorum ve o onun tum aksesuarlarini. Sutleri saklamak icin posetler son derece kullanissiz ve koku yapiyor. Onun yerine yine Medela'nin siselerini kullaniyorum. Steril et et kullan, ne koku var ne bisey.
Herkese sevgiler.