22 Haziran 2010 Salı

Alerji veya Kızamık

Akşam babayla 1 numara eve girdiklerinde saat 22:00 ye geliyordu, alerji teşhisi konmuş olması beni şüphede bıraktı.

Benim bildiğim alerji oluşması için gerçekten de çok ilginç bir şey yenmesi ya da olağanüstü bir durumla karşılaşılması lazım. Bir de hiç alerji boğaz ağrısı, ciddi bir ağız kokusu ve kuru öksürükle başlar mı?

Aklıma ilk gelen çocuk hastalıklarından oldu ki kitaptan listeye girenler kızıl ( iki sene önce İngiltere'ye tam gitmeden başımıza gelmişti ve çok yüksek ateş yapmıştı, hadi geçirdiği için belki minimum böyledir etkisi dedim ) kızamık...

Ayrıca Fenistil alerjide hemen etkisini gösteren bir şurup olmasına rağmen bu hastalık bir şekilde akşam yediye doğru tekrar ediyor, bütün vücudun ön kısmı zımpara gibi kabarıyor ve kaşıntı...Yani şurup da etkisiz...I ıh! İçime sinmedi, hatta;" Leyn sen de o doktora gidip kötü haber alamayınca tatmin olmayan manyaklara mı döndün?!" dedim kendi kendime.

Dün ise okuldan yazı geldi. " Çocuklarda kızamık vakaları görülmekte olup belirtiler şu şu ve şunlar olabilir. Döküntüler görüldükten bir hafta sonra bile bulaşıcı olup, evde takibi gereklidir."

Al sana alerji! Doktor üzerine basa basa astım atakları oldu mu onu sormuş. Tamam olmadı ama kuru öksürükle başladı olay ben biliyorum. Chloe de bunu hatırlayamamış ve öksürüğe " Olmadı" karşılığını vermiş.

İşte kim çocuklarla iş dolayısıyla daha uzun vakit geçiriyorsa o gözlemlediği için, ortamda ben olsaydım belki de teşhis bile daha farklı olacaktı diye düşünüyorum. En azından doktora alerji ile kuru öksürük ve boğaz ağrısının bağlantısı ne olabilir diye sorardım.

Bunların hepsi çocuk hastalıkları ve hayati tehlikeleri olan şeyler değil biliyorum ama bebeğe geçme riski uyku ve yemek düzeninin tam giderayak alt üst olması demek ki bu bizim için herşeyin belki beş kat daha zor olması demektir. Bunu düşünmek bile istemiyorum, zaten herşey dört dörtlük giderken bile o kadar enerji harcanıyor ki...

Şu yazıyı yazarken bile içtiği sütü inek memesi kıvamında sıkıp süt çıkarttığını gördüm, zar iki gündür yatak o yüzden sırılsıklam ıslanıyormuş demek ki. Ya nasıl bir durumdur anlamak mümkün değil. Bazen işte olta atıp gözlemlemek lazım...

Bu arada, iyi ki ailede herkes aşılı (geçen sene doktor demişti ya aşılı olmamama rağmen aaa neden hemen hamile kalmıyorsun), ne diyim, geciktirmemek lazım, hele de evde okula giden birileri ve küçük kardeşler varsa...

3 yorum:

balanne dedi ki...

6.hastalık olabilir. benim küçük kızda da ben böyle bişey yaşamıştım. Çabuk geçer inşallah. Geçmiş olsun..

evinkedisi dedi ki...

Teşekkür ederim Balaannem Melike'm, geçti geçti çoktan, zaten ateş mateş de yapmadı meret, ilginçti gerçekten de...Neyse atlattık aman gitmeden böyle sorunlar yaşamayalım amin :) Öpüyorum kızlarını ve seni.

Berceste dedi ki...

Alerji miymis, kizamik mi? Her neydi ise gecmis olsun. Gozlem ve gozlemcinin teshis sirasinda orada olmasi cok onemli Pisim. Hickimse anne kadar yakindan izlemeyemez cocugunu...