24 Haziran 2008 Salı

İstila

Geçen aylarda, hatırlamıyorum ne zaman, mutfakta floresan lambalarımız var, otururken acayip sineğimsi bir şey önümüzden geçti, kurtçuk gibi, larva desem belki daha doğru bir tanımlama yapmış olurum, İki, oldular dört, derken beş, altı, on, yüz...

Aynen, abartmıyorum korku filmlerindeki gibi şaşkınlığa uğramış bir şekilde tavana bakakaldık. Nereden geliyorlar, nasıl ürüyorlar, yahu hepsini nasıl öldüreceğiz? gibi sorularla uğraşırken; "Hadi!" dedim " Işığa çekiliyorlar, salonda neler oluyor ona bakalım. "

Salona geçtik, bilirsiniz halojen akrobatlar vardır, tepeye doğru aydınlatma yapar, onu açtığımız gibi hepsi yön değiştirip bu sefer hani çizgi filmlerde sivrisinek saldırısı olur da baygon sıkılır ya, o şekilde lambaya gelip orada kızartma olmaya başladılar :) "Eh!" dedik "Kendi kendilerini imha edecekler" ama o da mümkün değil, çünkü bir şekilde bir delikten çıkıyor bunlar. Sanki ana arı ve askerleri gibi, bir dönem döllenme ve milyonlarcasının çıkışı :(((

Bugün aynı şey tekrarlandı. Beni yine bir kaşıntıdır aldı. Üstelik, tam olarak da uçamıyorlar ve ışık neredeyse, benim lap topun ekranı da dahil oraya geliyorlar.

Evde ciddi bir termit sorunu var, o ayrı, hatta geçenlerde benimki " İyi ki Amerika'da yaşamıyoruz, duvarları da ahşap yapar onlar." demişti, yani hatırladığım buydu, Amerika doğru kaldı mı aklımda bilmiyorum ama eski İngiliz malikanelerinde de aynı alışkanlığın kalbur üstülüğün ifadesi olarak kullanıldığını biliyorum. Valla, ev başımıza yıkılırdı hiç şakası yok! İşin kötü tarafı geçenlerde ilaçlanan evinde ölü bulunan birileri vardı haberlerde ki hiç şaşmadım. Evi aylarca terketmek lazım. İlaçlama yap kurtul da değil çözüm. Termitim olsun ama ölmeden devam edelim şu hayata diyor insan. Evde köpek var, çocuk var!

İlk önce termitlerin evrim geçirip kanatlandıkları konusunda ciddi bir düşüncem vardı ama hala çıktıkları deliği bulamadım. Temizliği salon halojenini açtıktan sonra kızartma olmaktan kurtulmuşları suya çeken makinamla halletmeyi uygun gördüm. Kısacası, o konuda Evreka! Suyun içi silme kurtçuk ile doluyor. İğrenç yahu!

Birkaç yıl, evin içinde yaşayan bir kertenkele ailemiz vardı, çocukları büyüttük (!) gittiler, termitler evi basalı iki yıl omuştur, hatta bazı ahşap kapılar kemirilmekten helak halde. Değiştirmek için bundan önceki şirket geldi, ölçüler alındı aradan bir seneye yakın bir süre geçti yanımızdaki villaya kapılar takılırken gördük, benimki " Kesin bu kapıla bize yapılandır!" diye kılçık attı, olay hala muamma. Yeni çalışmaya başlayan şirket ise ölçüleri almaya bile gerek görmeden " Bu çok pahalı." dedi çıktı işin içinden, e o zaman yıllar içinde kemirilmiş kapılara da katlanırsın..

Yeni bir iklim, yeni yeni haşeratlar diyesim var ama ben rahat edemiyorum ki böyle!!! Şimdilik düşüncem klimadan çıkabilirler, bir şekilde klimanın içi nemli ve bol pisliklidir kesin. Bu klimalar bizim bildiğimiz klimalar değil, binaya ait, içerden klimalar :( Adamlara gel temizle diyorsun onun yaptığını ben yapmaya karar verdim, gelip odaya bakan klima güya! telini çıkarıp suya tutup takıyor. Bitttiiiiiii!

Demin uyku sersemi benim lap topa çarpan böceklerden fenalık geçirerek elektrikli süpürgeyi tekrar açtım. Sıkı durun, camın önündekileri de alayım derken devasa bir böcek gördüm ve yüreğim ağzıma şöyle bir geldi bir gitti ki, uçuklayacağımı düşünüyorum. O büyük karaltı neymiş? Nesi olacak, süpürgenin cama yansıyan ucu!!!! Hani, kendi gölgesinden korkmak diye buna denir.

Kısacası, bir kanatlı kurtçuk istilamız eksikti, o da oldu :( Antalya'da balkonda otururken de yok kafana çekirge sıçrar, yok hamaböcekleri uçar...Tuhaf yani, sıcaklaştıkça, nem böyle abuk subuk evrimleşmelere sebep veriyor. Bu konuda sevmiyorum sıcak memleket işte!

10 yorum:

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Sayın seyirciler şimdi aldığımız bir son dakika haberini vermek için yayınımıza ara veriyoruz:
Devasa bir böcek tüm dünyayı etkisi altına aldı sayın seyirciler!!!
Bu devasa böceğin adı ise,sıkı durun:süpürgenin cama yansıyan ucu böceği!!!!
Allaaaam ne korkunç öyle değil mi?

Hahhahhahhaaaa

bulent dedi ki...

karanlık,ışıkların henüz açılmadığı bir akşam vakti salonun ucundan diğer odadaki aynadaki yansımasını gören arkadaşımın çığlığını hatırlıyorum da,şakası bile kötü geliyor.o yüzden sevgili pisinin korkusunu anlayabiliyorum. Hele ki sürekli olarak,böcek ve türevleri ile uğraşmak zorunda kalıyorsa.Bu arada kitap satışları ne durumda? Yayınevi bir bilgi veriyor mu?

Evin Kedisi dedi ki...

Biyo :))))

Allah seni ne etmesin e mi? Nasıl güldüm ya :)))) Süpürgenin cama yansıyan ucu böceği, bayıldım gerçekten, ellerin dert görmesin deli kadın :)

Bülent;

Bir tek şeye odaklanıp kafayı sıyırmaya başlayınca oluyor galiba bunlar :)

Kitap satışları valla nasıl gidiyor hiiççç bir haberim yok. Memleketten uzak olunca takip olamıyor ki :( Daha kitabı kendi gözlerimle bir kitapçıda bile göremedim, bu da konsantrasyonu bozuyor.

Bu arada sana özelden mail yolladım ben, aldın mı, merakta bir kediyim haberin ola :)))

Tırsık, meraklı ve beyni çekmiş bir pisi:PP

Selamlar efendim :)))

ırmak dedi ki...

gelmedi pisicim, bulent.dorter@gmail.com

Evin Kedisi dedi ki...

Tamam, bu adresi denedim bakalım gelecek mi? Teşekkürler :)

seda yılmaz dedi ki...

Merhaba,
Evimi termitler bastı bir ilaç firması çağırdım oldukça zahmetli bir sistem önerdiler. O sırada internette sizin yazınızı gördüm, hikayenin sonrasını merak ettim. Ne oldu termitle mcadele başarılı geçti mi? Oturduğum ev kiralık veoğu insan ilalamayı boş verip taşınma mı öneriyor. Bunlar evi yiyiyor inanılmaz!!! Siz ne yaptınız :)))

Evin Kedisi dedi ki...

Sevgili Seda, çıktıkları yeri tespit edip bütün yenilmiş olan kapı çerçevelerini değiştirdik, yani eve bakan firma değiştirdi. Sonuç, aşağı yukarı dört yıl olmuş bu yazıyı yazalı o zamandan beridir tık yok, masaya tık tık. Yani sebep olan bölge evden çıkarılmadıkça soruna çözüm yok maalesef. Çok kolay gelsin :(

seda yılmaz dedi ki...

Ahh ah o zaman...Benim parkelerin altındalar ve 4-5 yerden çıktılar ben normal böcek zannedip normal ilaçlama yaptıkça yerin altında yer değiştirip farklı yerlere saçılmış durumdalar... Yer kaplaması değişmeden olmayacak o zaman; çok sağol ilgilendiğin için. Termitsiz mutlu günler:))))

Evin Kedisi dedi ki...

Burada gördüğüm bir uygulama ev sahiplerinin firmalarla anlaşıp evin bu şekildeki problemlerini kiracıya yansıtmadan halletmeleri...Bizim bu şansımız oldu yoksa kirada yaşarken eve gelmişse büyük masraflar cidden :((( Geçmiş olsun ve kolay gelsin.

seda yılmaz dedi ki...

Çok sağol... Ben de kiradan düşmeyi planlıyorum... Bakalım ne olacak:)))