28 Mayıs 2007 Pazartesi

Ev Yapımı Makarna :)

Demiştim ya ev işi yapımı makarnayı yazacağım diye. Birikince heyecanı azaldığı ve başka denemelere girişildiği içindir ki hemen yazayım da eleyeyim dedim. Kısaca, bu evde makarna yapma makinasını zamanında almıştık. Ta, on yıl önce. Hemen üstte görülen bu aletin adı İmperia.

Aslında üç adet aparattan oluşuyor, bir tanesi ravyoli yapmak için, diğer iki tanesi de farklı inceliklerde makarna çıkartmak ve lazanya için. Kolları ayrıca takılıyor ve bayağı ağır bir makina. Yalnız fotoğrafta unla kaplanmış olduğu için belli olmasa da aslında pırıl pırıl çelikten yapılmış ve çok da nostaljik :) Kısacası evde tutmaktan hoşnut olduğum ve gözüm gibi koruduğum parçalardan biri. Aletin altındaki kısım, makinayı masaya sabitliyor ki kol çevrildikçe makina da dönmesin.


İtalyan makarnası ağırlıklı olarak bol yumurta ile açıldığı için sert ve sarı rengi daha ağırlıkta olan bir makarna. Tabi ki kullandığınız yumurtanın büyüklüğü de önemlidir, rengi de...

Bakalım bir cup, hani benim şu kullandığım kaplar ne kadar un alabiliyor içine? Yoksa bizim normal standartlardaki bardağımıza mı eşit?... Evet, baktım 250 ml. Tarifi yazalım;

İtalyan makarnası için hamur

2 su bardağı un ( 2 cups )

3 yumurta
biraz su ( gerekli olmayabilir de )
ve isteğe göre tuz
zeytinyağı ya da sıvı yağ ( 2 tatlı kaşığı )

İlk önce unu eleyip ortasını açıyoruz ve yumurtaları ekliyoruz. Karıştırıyoruz. Hamurun toplanma derecesine göre su ekleyebiliriz azıcık. Ama yukarıda belirttiğim gibi hiç gerek de kalmayabilir. Zeytinyağ ve tuzu eklemeyi unutmuyoruz. Sonra, toplanan hamuru yoğurarak iyice toparlıyoruz. Üstü kuru bir bezle kapalı olarak bir saat dinlendiriyoruz.

Ardından, sıra açmaya geliyor tabi ki. Aslında bu makinayla yapılan biraz da gurme işi, diyelim ki makinanız yok o zaman normal bir şekilde açıp düz şeritler halinde de kesebilirsiniz. Mutfak tezgahını unlayıp o şekilde biraz kurutursunuz ve pişirirsiniz olur biter. Ama ben bu eğlenceli makinayı göstermeyi istedim. Bir de uzun şekilde açılmış hamurların yine aynı düzlükte kesilmeleri sanırım biraz zor olur.


Bir saat dinlenmiş olan hamuru makinaya koyup yavaşça kolundan çevirerek açıyoruz. Çıkan parçayla kesmeden yani şerit makarna elde etmeden önceki aşamada çıkan parça görüldüğü gibi lazanyada da kullanılabilir.

Bu açıştan sonraki aşama, diğer aparatı takarak şeritler halinde çıkarmak. Onun fotoğrafını çekmedim ama şeritler kesildikten sonraki ahşap aparata asılış bölümü şöyle :)

İşte böyle evde makarnanın yapılışı. Ondan sonra da yine suda haşlayarak ve üzerine istediğimiz soslardan yaparak uygulayabiliyoruz. Soslarda özellikle kırmızı şarap kullandığımızda kısık ateşte ne kadar pişer ve koyulaşırsa o kadar özel bir sos yapmış oluyoruz. Taze fesleğenimiz varsa ya da kekik, İtalyan soslarında kullanılan en önemli esprilerden birini daha yakalamış oluruz.

Afiyetler olsun :)

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Acıktım galiba muhteşem bir fikir gibi görünüyor ev yapımı makarna.
Bu bizim annelerimizin ev de yaptıkları erişte ile aynı sanırım...gerçekten çok lezzetli olur....
sevgili eşinin eline sağlık:))
bu arada bloğun gerçekten güzel oldu takip etmekte ayrı bir zevk ayrıca:))sana başarılar diliyorum..çok çok öptüm..

evinkedisi dedi ki...

Ülküüüü! Ay ay ay! Hoşgeldiniz efem! :) Valla biliyor musun bloğumu mesela atıyorum bir sayıyla kapatıyorum, sonra ertesi günü bakıyorum sayı artmış :) Keyfime diyecek olmuyor. Gerçekten ben de senin gibi destekleyici ve yazdıklarımı okuyup yorum yapan bir dosta sahip olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Yapmak, yazmak ayrı bir şey de okunduğunu ve taktir edildiğini bilmek çok ayrı :) Umarım ilerde daha farklı bir sürü insan da katılır aramıza. Deneme yaptıktan sonra da yaz olur mu? Annelerimizin yaptığı eriştede sanırım bu kadar yumurta kullanmıyorlar, gelince sorarım :) Tekrar teşekkürler :)

Ural'ın annesi dedi ki...

10 yıl önce aldığınız makina hemen hiç bir değişiklik yapılmadan aynı dizaynla satılıyor. Ben de Marcato aldım.Cidden zevkli uğraş

evinkedisi dedi ki...

Ural'ın Annesi :)

Biraz uyuzca bir ara girdi ama bu postu bulamadım sonra da unutup gittim ta bugüne kadar iyi mi?! O alet bir yüz yıl kadar sonra da aynı dizaynla satılacak eminim, klasiklerden çünkü. Ben de bazı profesyonel yemek programlarında falan izlerken bayılıyorum, güle güle kullan, keyfini çıkart. Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Makarna makinaları ile evde makarna, erişte yada mantı benzeri ravioliler yapmak gerçekten çok zevkli, aynı zamanda taze makarna yemiş oluyoruz ki bu daha büyük bir zevk. Bende e-makarna.com dan aldım, keyifle kullanıyorum. İnternette bu tip yazıların paylaşımı da gerçekten güzel. Elinize sağlık...

evinkedisi dedi ki...

Merhaba Oytun;

İnan bu tür evde makarna yapımı gibi işler bizlerde bayağı bir zamandır yapılmaz oldu artık ve bu yazı ilginç bir şekilde yazdığım diğer yazılara göre yemekle ilgili olduğundan sanırım, başa oynuyor. Hımmmm! Acaba bir yemek bloğu mu açmalı dersin :P Bu arada yorumun için teşekkürler.