24 Ocak 2019 Perşembe

Bugün...

Okulun bahçesinde yürüyorum, bir yandan da düşünüyorum, şöyle ki;" İnsanın evleneceği kişinin bir yirmi yıl sonraki halinin görünüşünü ekrana getiren bir simülasyon programı olsa?" Mesela? Evlenmeden önce genç halini veriyorsun örneğin ve program her on yılda bir sana ne olacağını gösteriyor. Bu, evlenmeden önce hani deniliyor ya "Hastalıkta, sağlıkta, gençlikte ve yaşlılıkta..." 

Çoğu insan var ya birbiriyle rahatlıkla sevişsin diye evleniyor ve evlenirken de erkek olarak kızın çekiciliğine, kız olarak da ne yakışıklı oğlana kapılıyor (Aşık olarak evleniyorsan) 

Sonra durdum ve kendi kendime dedim ki;" Yahu, bırak yirmi yıl sonra karşındaki adamın ne hale geleceğini, sen kendinin ne mahlukata dönüşeceğini bilebiliyor musun?" İnsandan insana çok şeyler değişiyor, bu kesin, her türlümüz var, çeşit çeşidiz ama bazılarımız cidden zamana karşı kendimizi çok daha iyi muhafaza edebiliyoruz. 

Motivasyon lazım, ittirici güç olması gerekiyor ama o acaba nerede? Spor yapmak en ucuzu, ameliyat olmaktan da, allahın nikahını verdiğin kremlerden de daha güzel, bir sokağa çıkıp yürünebilinir, kan dolaşımı hızlanır yüzdeki renk, çizgiler, selülitler erir, cilt dinçleşir. De bunu yapmak için iç disiplin şart mı? Şart. Yemek yemekden alınan haz olmamalı mı? Olmamalı. Özel yemekler yapmak için, aynı şekilde alışveriş için de zaman gerekiyor mu? Gerekiyor. Çalışıyorsun, sabahın köründe kalk, özel bir kahvaltı hazrılamak için zaman var mı? Yok, enerji var mı? Yoooo! Geldin eve, bırak spor yapmayı çocuğunun ödevine bile kaldıraçla götürecekler gibi hissediyor musun? Evet. 

Sahi yahu...Kötü bir durum cidden...Ben bana baksam hiç de çekici falan bulmazdım, bir an evvel şu ellili yaşlarıma geleyim de "Kırklı yaşlarda kadının en çekici zamanı!" falan safsatasından kurtulayımdan başka bir şey düşünmüyorum. 

Diyorlar ya altmışlı yaşlar en güzel yaşlar falan diye çünkü kimse kimseyi çekici falan bulamıyor, kabullenme yaşanıyor, hayatın artık nesi var nesi yok elimizde halleri belli, başka yönlere kayılıyor, meditasyon yaptım, uçtum, hommmm!, kendimi dine adadım falan...

İşin özü götüme döndüm ve benden hayır yok, ne yapsam yapayım maymuna benziyorum. Budur! 

Hiç yorum yok: